Helgen som varit.

Avslutade min praktik på barnmottagningen i fredags och efter det var jag helt slut i kolan. Så fredagkvällen spenderades i soffan gloendes på det nya greys avsnittet. Som jag och Julia längtat efter det!! 😍 

Igår jobbade jag 7-16 i hemtjänsten sen bjöd vi hem flodisarna på middag och hade supertrevligt! De hade med sig deras hund Salsa som är en cane corso, alltså en väldigt stor hund. Men hon och Rocky var så snälla mot varandra och bara busade 😊 

Idag skulle jag jobbat 7-11 men det blev 7-13 istället. Hatar när folk sätter sig som tillgängliga i vikariebanken och sen inte svarar i telefonen när man behöver dem! Skit i att sätta upp er då!!! 
Jaja det löste sig till sist iaf och jag fick jobba lite fler timmar bara. När jag kom hem så pluggade jag lite och sen kom Mariana. Nu har hon precis åkt igen och jag sitter just nu och kollar på när Nicole badar. 

Idag har hon kissat på toaletten två gånger!! Äntligen kanske vi snart blir av med blöjan! Hon har varit torr på natten rätt länge nu men har avsolut inte velat sitta på toaletten. Det har varit skrik och gråt varje gång så vi har väntat istället. Men nu kanske det har vänt! Håller tummarna för det iaf. 

Imorgon börjar praktiken på öron-näsa-hals mottagningen/op i Trelleborg. Alltså jag börjar bli riktigt förvirrad över alla mina praktikplatser nu. Detta är det fjärde stället på fyra veckor. Och på fredag är det läkemedelsberäkning, min fiende. Håll era tummar för mig! 😳


Salsa och Rocky 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0