En miljon tankar

Just nu cirkulerar en miljon tankar i mitt huvud. Jag och Niklas har ett tag känt att husägande inte är vår grej riktigt. Vi har hela tiden tänkt att vi bor här för nicoles skull och sen ska vi flytta till Ystad. Men nu har vi blivit lite väl trötta på att lägga så mycket pengar på huset och så lite på oss själva. Det tar inte bara pengar, det tar tid ifrån att umgås med varandra också. Vi jobbar verkligen aaaalltid. Alla vardagar och sen varannan helg jobbar vi om vartannat för att kunna bo kvar här nu medan jag pluggar. Ja det kommer ju inte bli så mycket jobb när jag är färdig sen men det är inte för att vi kommer bada i pengar då heller. Sjuksköterska är ju inget välbetalt yrke precis. Så vi kommer liksom inte kunna hitta på så mycket saker som familj då ändå. Så ikväll har vi gjort en lista på plus och minus med hus och med lägenhet. Och det är ju helt klart lägenhet som det lutar åt. Så ikväll har vi satt upp oss på massa hyresvärdar i Ystad. Det lär ju vara en rätt lång väntetid. Vi är ute efter 4-5 rum med omkring 100 kvm. Finns ju inte jättemånga såna lägenheter. Så ja, detta kretsar i mitt huvud just nu. 

Hur hade ni tänkt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0