Ska jag eller ska jag inte? Klart jag ska!

Precis kommit ut ur duschen och där inne sotd jag och tänkte på en sak. Har läst och hört om många nu som skippar socker helt, för ett tag iaf. Och det hade nog jag också behövt göra (men vem behöver inte det egentligen?). Så jag har bestämt mig! Den 1 feb säger jag hejdå till sockret, för ett tag iaf. Och visar inte DET resultat på vågen så blir jag smått förbannad. Måste köpa en ny våg också, vår är helt bäng. Jag är ju lite av en vågoman och vill egentligen väga mig typ 5 ggr om dagen. Varför jag utsätter mig för såna hemskheter så många ggr per dag kan jag inte svara på, det är bara sån jag är. Speciellt nu den senaste tiden när den visat skillnad på typ 2-3 kg på bara 10 minuter blir jag ju ännu mer sugen på att se om jag gått upp eller ner (läs: upp). Har gjort ett mål inne på runkeeper också angående min vikt. Har satt att jag skulle vilja gå ner till 70 kg innan början (eller var det slutet?) på maj, sen påminner den mig varje fredag att jag ska väga mig så ska jag bara hålla mig till den dagen. Borde ju funka iaf. Det och löpningen måste ju få igång kroppen lite. 
 
Var en runda i stan igår, Jennifer sa att dem hade massa rea på Polarn och Pyret så var ju tvungen att kolla in den. Jag brukar inte handla i den affären för det är så sjukt dyrt, inte snällt för min studentkassa. Har dock handlat nåt ytterplagg och så där någon gång för det är ju trots allt bra kvalitet på sakerna. Och igår var ju inget undantag! Hittade en overall till Nicole som kostat 1300 kr som nu var nersatt till 650 kr. Ja tack! Så den shoppade jag och en klänning som kostat 400 kr som nu kostade 133 kr. Lagom :) Men man blir ju bebissugen alltså. 
 
För bara några månader sen ville jag absolut inte ha ett barn till, men nu har nog mitt minne börjat svikta lite efter hur jobbigt det var med Nicole i början för nu har jag börjat vilja ha en till. Plus att ALLA i min närhet är antingen gravida eller sitter där och gosar med en liten nyföding. Så himla typiskt att vi bara inte kunde fått samtidigt allihopa som vi hade planerat från början :P Niklar är dock inte inne på samma spår som mig. Men jag får försöka övertala honom lite försiktigt. Nu vill jag i vilket fall som helst plugga klart och jobba lite innan en eventuell tvåa skulle komma, så jag har ju ett par år på mig att övertala honom. Och det behövs nog.
 
 


Kommentarer
Natti

Han kommer komma på andra tankar tror jag😄
Jag har ju fått M att gå med på en till sen nångång haha

Svar: Ja jag hoppas på det. M får ha ett snack med honom tror jag 😄
Emmelina

2014-01-25 @ 14:03:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0