Kvinnors hälsa och ohälsa

Idag har jag börjat termin 4 på Sjuksköterskeprogrammet. Sjukt så snabbt tiden går. Om ett och ett halvtår är jag färdig sjuksköterska. Bring it on! 

Först hade vi upprop i vanlig ordning kl 8 som alltid inför en ny kurs och sen har jag haft föreläsning fram till nu kl 16. Den första halvan av denna terminen kommer bestå av kvinnovård och barn och ungdomsvård. Och idag och imorgon har vi föreläsning om kvinnor. Vi komplexa varelser :) har mest varit inne på menstruationscykeln (vem kunde tro att det var så sjukt avancerat!), graviditeten med alla dess tillhörande krämpor, preventivmedel och varit inne lite och pratat om förlossningsförloppet också och kollat på förlossningsfilm nu innan vi slutade. Så nu skulle vi hem och ha lite värkar till imorgon när vi fortsätter med förlossning och eftervårdssnacket.

Ja jag säger då det. Min kropp är iaf inte skapad pga slumpen. Är alldeles för avancerad för det :p 


Min fina avkomma! (Hon visar att hon är två år om ni inte ser det 😄)


Kommentarer
Karin

Ja vi är riktiga ufon ;)

2014-01-21 @ 08:19:46
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0