Kärlek och jogging

Idag har jag varit och hälsat på min bättre hälft, Jennifer :) Vi åt pannkakor och pratade och pratade och pratade. Det är tyvärr så sällan vi ses, men så blir det desto roligare varje gång. När Sune kikar ut vill jag ju egentligen hänga där hela tiden, så jag hoppas verkligen jag får bra schema denna terminen så jag kan göra många många besök hos dem :)
 
På vägen hem dividerade min hjärna med sig själv på om jag skulle dra ut på en löprunda, det lät ungefär såhär:
- Alltså fattar du så kallt det är, och nu snöar det dessutom.
- Äsch det gör väl inget, det är bara att klä på sig.
- Du, det är faktiskt skönare att vara inne ikväll och dricka te.
- Men det är rätt skönt att ha sprungit och dricka te efteråt också.
- Ja okej då, det är det.
 
Kontentan blev alltså att löphjärnan vann ikväll. Drog ut och kände mig rätt bekväm med ett långsamt tempo idag så bestämde mig för att springa lite längre istället. Totalt blev rundan lite över 9 km. Och av de 9 sprang jag i lite över 8 km i ett sträck. Och jag har alltså inte sprungit längre än 5 km sedan i september så trodde absolut inte att jag skulle orka så långt! Och jag hade faktiskt orkat mycket längre om det inte hade vatt -7 grader ute och om snön inte hade piskat mig i ansiktet. Flåset gick riktigt riktigt fint och benen var inga problem heller förutom att de höll på att frysa ihjäl (underställ Emmelina!!!!). Så jag är ändå nöjd!
 
Hoppas er dag har varit lika bra och jobbig (på ett bra sätt) som min!
 
 
 
Såhär osnygg är jag efter ett löppass! Den bjuder jag på istället för en bild på ett gym där jag posar i en grymt obekväm ställning. Såhär ska man faktiskt se ut!


Kommentarer
Jennifer

Vi håller tummarna på bra schema snäckan!
Du är så jävla grym, impad att du orka överhuvudtaget i detta piss väder! Kämpa kämpa!! 💪👍❤️

2014-01-26 @ 22:20:03
URL: http://cutenose.blogg.se
Susanne Nygren

Härlig efter löpningen bild! Ser den goa känslan, för det är sååå gött när man gjort det!
Bra gjort!

2014-01-27 @ 05:26:07
Karin

Usch för snöblåst men det låter ändå som en riktigt härlig runda! Kul att du orkade så långt också!

2014-01-27 @ 21:33:29
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0