Intervju och shopping

Idag har jag varit på intervju på akuten i Ystad. Verkar vara ett okej sommarjobb ändå :) blev sjuuuukt less på lönen, det har verkligen inte hänt något på flera år på den fronten. När jag började på medicinen på Ystad lasarett för fyra år sen (också sommarjobb) fick jag 18000 i grundlön som usk. Nu så berättade chefen där på akuten att ingångslönen ligger på 18 fortfarande så det har alltså inte hänt något på all den tiden. Galet. Jag kunde väl få lite till med tanke på erfarenhet och att jag är i termin 4 på Sjuksköterskeprogrammet men jag känner på mig att jag inte kan förvänta mig för mycket där. Vi skulle höras igen nästa vecka för att diskutera var min smärtgräns för lönen ligger nånstans (egentligen typ 22000) men jag tänkte väl säga 20 och se om det ens går, det tror jag inte. Jaja, det är ju bara ett par månader det handlar om, men ändå!!! Ingångslönen för syrror låg på 22000 såg jag i hennes papper. Alltså det är så dåligt så det liknar inget. Ja som sagt, det är ju iaf inte för att tjäna pengar som jag utbildar mig. Men det borde vara det egentligen. 

Sen var jag iaf och shoppade nya skor som jag ska ha på jobb/praktik. Har hela tiden haft birkenstock men nu köpte jag ett par löparskoraktiga skor istället som sitter fast på foten och var väldigt lätta. Och självklart i samma färger som jag har min namnbricka och klocka i 😄 

Imorgon ska jag jobba 7-11 sen ska jag hem till Julia på kvällen på lite tjejkväll. Mysigt! På söndag ska jag dock jobba igen 7-16 så det blir tyvärr inget vinande för min del hos Julia. Men ska nog kunna ha trevligt ändå! 


Mina dojjor!



Kommentarer
Karin

Det är helt galna löner. Inte undra på att det är så ont om personal i vården!

Vilka fina skor! Det är så viktigt vad man har på fötterna när man rör sig så mycket på jobbet.

Svar: Ja till och med jag tappade hakan där med lönen. Man är ju dum och tar den också för jag vill ju inte ha ett tråkigt jobb heller. Svårt det där!
Tack med skorna, ja det är verkligen viktigt och man känner av det när man står upp hela dagarna och går (springer) på jobbet.
Emmelina

2014-02-01 @ 23:27:43
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0