Det nya året

I tisdags åkte jag, Nicole och Johanna hem till mamma och pappa. Vi satsade på ett lugnt nyår i år. Vi åt fondue och drack bubbel och hade väldigt trevligt och roligt tillsammans 😊 Nicole somnade kl 21 men vaknade igen när de smällde raketer precis utanför fönstret vid tolvslaget och då var vi ute och kollade, bara pappa var inne. Så när vi kom in kom hon framspringandes till mig från pappa och bara grät "mamma jag är räääädd!!!"  Min lilla snutta, det gjorde helt ont i hjärtat. Sen somnade hon inte igen förrän halv två. 

Idag är det plugg som gäller. Ska på studiebesök på stadsmissionshälsan och intervjua en sjuksköterska där som arbetar med vård till hemlösa. Ska bli intressant! Innan det så ska jag skriva på min individuella uppgift. Vill bli färdigt med allt innan vi åker til Egypten på tisdag så jag bara kan ta det lugnt när jag är där. 

Vägde mig i fredags och då stod vågen på 75,5 och vägde mig igen i tisdags och då stod vågen på 77,7. Hur tusan är det möjligt när jag inte ens har ätit nåt skit överhuvudtaget och faktiskt ätit bra för en gångs skull! Blir så upprörd. Har känt mig svullen i fötterna och benen men har svårt att tänka mig att det kan samlas två kg där. Och jag har svårt att tänka mig att jag gått upp två kg fett på tre dagar av ingenting. Suck...




Min joggingrunda i tisdags. 5 km på stranden, höll på att avlida den sista kilometern. Tiden blev inte snabb men det var tack vare sanden, det var omöjligt för mig att springa snabbare. Och träningsvärken jag hade igår ska vi inte prata om. Får nog bli strandjogging lite oftare 😊


Kommentarer
Karin

Oj vad jobbigt att springa i sand men det måste vara riktigt bra träning!
Angående vågen så är det så mycket som spelar in sin roll där. Allt från att du varit på toa ordentligt, om du åt sent dagen innan, ifall det är dags för den tiden i månaden osv.

Vikten går upp och ner under hela veckan utan att det behöver betyda att något är fel och såklart är det inte fett om du ätit lagom med mat. :)

2014-01-02 @ 10:44:40
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/
Karin

Min ljumske mår bra nu igen :)
Det är om jag springer för ofta som den börjar bråka. Får helt enkelt vara försiktig med att överanstränga musklerna och springa "rätt". Två gånger i veckan är nog max för mig just nu.

2014-01-02 @ 10:46:50
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0