Veckan

Ja nu var det läääänge sen jag skrev något men det har inte hänt så mycket roligt heller. 

Hade praktik på förlossningen i måndags och tisdags, och vet ni vad? Inte en enda bebis föddes när jag var där. Inte en enda!!! Helt otroligt. Men jag ringde dit igår och ska få komma dit på söndag också. Så håll era tummar! 

Annars har jag bara varit på praktik resten av veckan och idag har vi haft avslutning med delkursen kvinnors hälsa/ohälsa. Ska bara tenta på det också :p

Skrev ett inlägg igår på Facebook om en chef på SUS Malmö som uttalat sig dumt. I korta drag menade hon att sjuksköterskor skulle vara ödmjuka för den ingångslön som är satt. 22000 kr... Det är inte mycket att vara ödmjuk över. Och diskussionen på fejjan ska vi ju inte prata om. Fler än jag trodde tyckte att det var en rätt hög ingångslön när man pluggat på högskola i tre år. Ska inte älta det för mycket här men alltså nej jag kan inte förstå hur dessa människor tänker, förstår inte alls. Eller så är det helt enkelt så att de inte förstår vilket jobb det är att vara sjuksköterska. Så är det nog. 

Imorgon ska fina Linn och lilla Raffe komma hem till mig! Var flera månader sen jag träffade dem så det ska bli jättekul! Ralf är så otroligt lik Linn så det nästan är läskigt :p 

Ikväll har jag och Nicole mys framför tv:n tillsammans. När hon lagt sig ska jag kolla en film, Gravity tänkte jag se. Niklas jobbar i helgen så det är bara jag och Nicole :) mysigt!


Lycka är att ha en egen godispåse 😄


Kommentarer
Linn

Tack för en underbar dag min fina vän! Ett måste att göra detta snarast ! Puss

2014-02-23 @ 00:16:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0