Mat och slutexamination

Idag hade jag slutexamination i hälsopedagogik. Så nu var 3 hp av terminens 30 hp klara! När skolan var slut vid 11, åkte jag hem och gjorde lite pannkakor till lunch. Annika och Elin kom sen vid lite i ett så då var vi alla hungriga!
Gjorde annorlunda pannkakor mot de vanliga jag alltid gör. Såg ett tips från en jag känner som hade lagt ut på Instagram och receptet var väldigt lätt. 2 bananer och 4 ägg. Så jag gjorde dubbelsats. Och det blev jättegott! Till det värmde jag lite hallon, klart färdigt! Det var lite svårt att vända dem, men man fick in knixen till slut :) Det kommer jag absolut göra igen! De var väldigt populära hos Nicole också, hon åt 2,5 stycken :) 
 
Ja som sagt så fick jag gosat med Annika och Elin idag. Hon har blivit så stoooor. 6 månader imorgon, tiden går så snabbt. Men vi hade så mysigt så, hon var inte kinkig en enda sekund fastän jag klämde och pussade på henne konstant :) När de åkte hem så satte jag och Nicole oss i soffan. Det tog ungefär 3 sekunder sen somnade Nicole och va omöjlig att väcka, då var kl 17... "Jahaaaa" tänkte jag. Jag gjorde lite mat till oss och sen försökte jag väcka henne vid kvart i sex. Skitsur var hon och inte alls på humör. Men hon åt lite sen lade hon sig på soffan och somnade igen haha. Så jag kunde lika gärna bära in henne i hennes egen säng så sover hon iaf skönt :P Hoppas bara hon sover hela natten, men det tror jag hon gör. Det har varit en intensiv vecka för henne också med långa dagar på dagis.
 
Just det! Idag var ju min vägdag. Kan lika gärna berätta för er att på något sätt så har denna kropp lyckats gå upp 1,8 kg sen i oktober. Jag tror det beror på att jag inte sprungit så mycket i höst, men det ska det bli ändring på nu! Så i tisdags när jag köpte den nya vågen stod den då på fasansfulla 77,7 kg!!!! INTE ok!! MEN idag stod den faktiskt på 77,0 kg. Så jag är nöjd :) Har varit noga med vad jag ätit hela veckan och har inte ätit något som helst onödigt socker sen i söndags. Och jag är faktiskt inte ens sugen heller. Ikväll unnar jag mig ett glas vin, men det får vara det. Är så mätt ändå :P Har inte kunnat springa alls i veckan pga förkylning och att jag nu är själv med Nicole och kan ju inte dra med mig henne ut direkt :P Men på söndag tänkte jag dra ut! Då är Niklas hemma igen och nu är ju min förkylning borta :) Jag längtar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0