Hur tänker en löpare?

 
Igårkväll var det tjejkväll hos Julia. Tiden bara flöööög iväg och det var så trevligt! Även om vi bara pratade om djupa och dystra saker så måste man vädra det också ibland, det är så man lär känna varandra bättre på ett sätt :) 
 
Jag är ju inte den som lyssnar på podcasts (har faktiskt precis lärt mig vad det är för något) och jag lyssnar verkligen INTE på några som helst P-kanaler á la P1, P2, P3 och P4. MEN Julia har öppnat mina ögon lite inför det här med att lyssna på dokumentärer via radion och podcasts. Hon tipsade mig igår om en sändning som Martina Haag sände på nyårsdagen nu 2014. Martina Haag är en kvinna som fått fyra barn (vilken kvinna!) och som efter att ha fått massa gratulationer till den kommande bebisen, när hon INTE var gravid, började löpa. Och jag kände igen mig i verkligen allt som hon sa. Det var så klockrent och precis så som jag tänker så det kan inte bli mer klockrent. Så för er som undrar vad tusan man tänker på när man börjar springa och vad det är som driver en, så kan jag bara rekomendera att lyssna på detta. Jag skrattade så jag nästan grät stundtals, så roligt var det. Här kommer länken! http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/291185?programid=2071
Ja jag vet att den är en timme lång att lyssna på, men det är värt det kan jag lova!
 
Idag har jag bara jobbat, jobbat och jobbat. Hela helgen har jag jobbat och nu är jag såååå trött. Och så väntar en hel vecka med skola. Jag döööör.... Skulle kunna gå och lägga mig och sova i 3 dygn. Har sjukt mycket i huvudet just nu så om jag verkar mer disträ än vanligt så kom ihåg att ni älskar mig! Och att jag älskar en del av er iaf :)
 
http://www.marathondumedoc.com/index.php?option=com_content&view=article&id=66&tmpl=index_en
Framtida maratonloppet, med vin vid vätskestationerna istället för vatten. Absolut något för mig!!!! Till och med Julia kunde offra sig :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0