Finns det lugnande till livmodern?

Denna veckan har börjat bra! Igår hade vi introdag av vår "kvinnokurs". Vi fick klämma och känna på en moderkaka från bebisar som fötts under natten. Fick klippa navelsträngen på den och inspektera! Roligt :D Vi fick även prova en massa lindrande som kan ges under förlossningen, men självklart inget farmakologist mer än lustgasen. Och idag har sån grym träningsvärk på skuldrorna där jag hade TENS apparaten. Sen att jag delade apparat med Sara och vi triggade varandra till att dra upp den så högt vi kunde är en annan femma haha. Sterila kvaddlar fick vi också, alla som ville ha. Det är sterilt vatten som sprutas in precis under huden och gör JÄTTE ont, MEN det gör att kroppens egna smärtstillande tjohejsan sätts in och smärtan ska då försvinna. Har varit väldigt skeptisk till det innan men har nu ändrat uppfattning och skulle jag mot förmodan få ett barn till så är detta nog något jag skulle vilja prova (lätt att säga nu). Lustgasen var faboulous!!! Bättre nu än den var när man inte föder barn haha. Skrattanfall deluxe!
 
Idag var min första dag på Livets barnmorskemottagning i Trelleborg. Två härliga barnmorskor som jobbar som verkligen vet vad de sysslar med! Just idag har jag inte fått göra så mycket men det är rätt skönt att bara få hänga med första dagen och få koll på allt. Har tagit massa blodtryck och kapillära prov, inget avancerat alltså :) Sa jag förresten att min livmoder är helt knäpp? Den skriker "GE MIG EN BEBIS!!!". Farligt med såna här praktikplatser, man blir ju så suuugen! Och hade ni frågat mig för ett år sen skulle jag inte vilja ha ett barn till någonsin. Ja vi får väl se vad som händer om ett par tre år :D Just nu skulle jag bara vilja ge den lite lugnande....
 
Jag får leva på alla andras bebisar sålänge :) Just nu är det ju Jennifers och Dennis bebis jag väntar på. Den har vi väntat på i många år och nu är alla på helspänn :) Jag har självklart gett Jennifer klara besked att på måndag eller tisdag ska hon föda, så jag får vara med och kika. Hoppas Sune också vill att jag ska vara där och att han lyssnat på vad jag sagt till hans/hennes mamma <3
 
 
Här är Nicole typ en timme gammal, om ens det. Hur fin får man bli!


Kommentarer
iza

tänk att du ändrat dig ändå angående fler barn :) för du var precis lika anti som jag och för mig känns det ännu så :) kan kanske bero på att jag redan ha 2 ;) eller nåt :)

2014-02-11 @ 22:01:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0