Den hårda sanningen

Jaha då försöker man sig på detta för typ tredje gången. Den här gången är det dock tänkt att det peppa mig själv till att bli bättre (och smalare :D) med hjälp av löpning och bättre matvanor. Tycker egentligen om att prova dieter men just nu är det en sjukt stressig period i mitt liv och jag orkar knappt tänka på vad jag äter överhuvudtaget. 
 
Jag började iaf med att jogga i mars i år. Har aldrig någonsin i hela mitt långa liv provat det förut. Och det tog inte jätte lång tid förrän jag var fast. Har gjort en hel del framsteg på dessa 6 månader, bland annat sprungit 4 lopp (ett 5 km, två 10 km och ett 6 km terräng) och förbättrat min tid till 33 min på 5 km och 1:08 min på 10 km. Det är väl mest dessa tider som jag vill förbättra. Mitt mål till nästa år är 5 km under 30 min och 10 km under timmen. 
 
Jaha viktmässigt då, ska man skriva ut det? Kanske lika bra, så kan ni skälla på mig om det går åt fel håll (ja ni har mitt tillåtande för det). Håll i er... nu kommer det snart... iiiihhhh... 75,9 kg, i skrivande stund. Japp så ser den obehagliga sanningen ut. Lever lite på att jag iaf fortfarande har normalt BMI, men det ligger i överkanten och det gillar jag INTE! Jag har ett bröllop jag ska vara tärna på om två år och då ska jag inte se ut som en kassler!
 
Har det sjukt stressigt i skolan för tillfället (vem tusan sa att termin 3 var som att glida på en räkmacka?!?), har en morfar som tyvärr snart inte finns hos oss längre, en trotsig 2,5 åring OCH vintern är på väg. Men trots detta vill jag fortsätta med mitt joggande, det är trots allt det som får mig att rensa tankarna ibland och det är just det jag behöver som mest just nu.
 
Lopp jag ska springa detta året har jag änsålänge bara planerat Sylvesterloppet den 31 december, 7 km. Får se om det dyker upp något innan dess som lockar. Man måste få en medalj på loppen, annars är det inte ens värt att deltaga :D
 
Ha det bra allihopa everybody!


Kommentarer
Jennifer

Wei välkommen tillbaka snäckan! Jag ska heja på dig och skälla på dig om vikten går på fel håll, jag lovar! :)
Och du kommer vara världens finaste tärna oavsett hur du ser ut men jag ska hjälpa dig så gott jag kan så du trivs med dig själv :) Du är bäst gumman, härlig resa framför dig på olika plan! Love you <3

2013-10-20 @ 22:26:54
URL: http://cutenose.blogg.se
Karin

Du har redan lyckats jättebra med dina tider detta år. Du är trotts allt fortfarande ny på detta! Du kommer fixa det! Heja heja! :)

2013-10-21 @ 07:22:40
URL: http://emmelinasnyakondition.blogg.se/
Natti

Gitt Emmelina:D
Jag springer alla loppen med dig o pressar dig lite extra genom att kolla så du håller igång;)

2013-10-21 @ 07:37:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0