Sorry!

Förlåt nu var det sååå länge sen jag skrev, men har haft fullt upp med att ha ett liv :D
 
Jaha vad har hänt sen sist då? Har varit i skolan förra veckan. Hade studiebesök på mödravårdcentralen på Rosengård i fredags, var väääldigt intressant. Man blir så smittad när man pratar med yrkesutövare som brinner för sitt arbete, så för en sekund funderade jag på om jag kanske ville bli barnmorska iaf. Men neeeej, den tanken gick över rätt snabbt :D Ser fram emot att få vara med på en förlossning nästa termin, men det räcker nog för mig. Bara för det kommer jag verkligen vilja bli en barnmorska efter det haha! Efter studiebesöket bjöd Johanna på lunch för hon (vi) firade att hon fick lägenhet i Ystad. Så i februari flyttar hon till en tvåa på 90 kvm. Sjukt stor tvåa :)
 
I lördags jobbade jag 7-13 sen var vi (hela familjen) på möte och efter det var vi hembjudna till Klas och Rosita. Hade jättetrevligt och åt sååå god mat. 
Igår (söndag) jobbade jag 7-16, sen hände det inte så mycket mer den dagen som är värt att skriva om :P
Skrev min första avvikelse på mig själv igår på jobbet. Helt ont i magen, men misstag kan alla göra. Jag kom iaf på det! 
 
Idag har jag varit i skolan. Hade föreläsning om lagar i förmiddags, jämförde de danska lagarna med de svenska som är någorlunda likvärdiga. Och det är inte förrän man jämför våra svenska lagar med några som är bättre som man verkligen ser hur dåliga lagar vi har. Dem är otroligt svåra att tolka och så extremt många gråzoner som vårdpersonalen måste själv ta ansvar för besluten utan att ha en grund i lagen att stå på. Blev helt upprörd på lagskrivarmänniskorna (finns det?), hur de kan misslyckas så fatalt med sitt arbete. Kolla på Danmarks lagar så kan de lära sig en hel del!
 
Ikväll fick jag och Julia reda på betyget till vår uppsats och vi fick ett VG!!! Så otroligt glad, stolt och överraskad är jag :) Jag var nästan lite beredd på att behöva lägga till något eller fixa till något för att få ett G och så fick vi istället det högsta betyget. Roligt! :D Ett steg närmre legitimerad sjuksköterska.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0