Ett par intensiva dagar

Ja det har verkligen varit en intensiv vecka. Även om jag inte har några problem med att förstå danskan så tar det ändå på energin att börja prata det igen när jag inte gjort det på tre år. Och dessutom ska man ju lära sig något annat i denna kursen också, fast det går sådär. I förrgår hade vi föreläsning i välfärdsmodellen och typologier, och jag har fortfarande ingen aning om vad det är för något eller varför jag ska lära mig det. Imorgon ska vi iaf vara i Malmö så det blir en bra avslutning på denna veckan. Men det är otroligt kul att lära känna nya människor och samarbeta med lite nytt folk från klassen som man inte umgåtts med innan!

Igårkväll åkte vi hem till mina föräldrar och åt middag och drack vin (jag). Nicole har sovit över där till idag och haft en mormor och moster dag. Mamma hjälpte mig, för Nicole skulle vaccineras mot hepatit A, och jag fick inte mitt schema till att få ihop så jag kunde få ledigt att göra det med henne. Tur man har familjen <3


Min tokiga dotter :)


Kommentarer
Karin

Det är omöjligt att förstå danska! Än värre att ha lektioner på språket! Ja så känner jag iaf ;)

Svar: Hehe ja det är inget lätt språk, men jag har jobbat där i många år så är jag mest bara lite ringrostig :D
Emmelina

2013-11-14 @ 22:30:10
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/
Karin

Sv: Tack för tipset! Det ska jag prova!

2013-11-15 @ 07:21:06
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0