Sydkustloppet

Okej nu har jag mentalt ställt in mig på att jag MÅSTE springa sydkustloppet nästa år. Vi snackar halvmara här, 2,1 mil! Om någon frivillig vill stå vid målet i Smyge med en deff och lite adrenalin för att få igång mig igen så är det tacksamt!
Det är Sveriges sydligaste lopp och startar vid golfbanan i Trelleborg och avslutas i Smygehuk, kostar 300 kr så det är inte så farligt! Den 3 maj nästa år det, 145 dagar kvar av hårdträning!
 
Här kan ni läsa lite och inspireras, så ses vi kanske där? ;)
http://sydkustloppet.se/wp/
 
Skulle vilja ha ett par dubbar till löpskorna och har läst lite om att det finns dubbar man själv kan skruva på och sen bara ta bort de igen till våren, alltså inte såna som man brukar se på "vanliga" skor som man sätter som ett skal på. Någon som provat dessa eller några andra ni kan rekomendera?
 
Sist jag sprang var det rätt jobbigt för lungorna med den kalla luften, någon som har tips på det? Ska jag försöka andas på ett annat sätt? Andas i princip bara genom munnen när jag är i full gång med löpningen, mer med näsan i början innan flåset kommit igång.
 
Vad har ni på er när ni springer och det är runt nollan ute?
 
Ja det är väl dessa problem jag har just nu :D Svar mottages tacksamt!
 
 
 


Kommentarer
Natti

Jag sprang en mil i snön i lördags:) på stigarna ovanför stranden.. Andas mest med näsan!
Körde på träningstights o dom soc byxorna över, sen hade jag en tunn långärmad, hoodie och soc jackan! Mössa o hanskar;)

Svar: Halkade du inte runt? Jag springer ju mest på grus och asfalt och grusen är ju ok men asfalten blir så himla hal. Får försöka lära mig att andas med näsan, tycker det är svårt och känns som att jag inte får tillräckligt med luft.
Emmelina

2013-12-09 @ 20:50:09
Karin

Har inga bra tips alls faktiskt. Det var halt att springa på asfalt sist men gick bättre i spåret. Nu när det är snö vet jag inte om jag kan ge mig ut alls..

Svar: Ja det är ju det på asfalt, jättejobbigt. Nu försvann snön här lika snabbt som den kom så jag klarar mig nog ett tag till iaf utan dubbar.
Emmelina

2013-12-09 @ 22:09:29
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/
Natti

Jag sprang långsamt, 6.15 ungefär per km så det är ungefär en min långsammare än vad jag brukar ju.. Men tog de lugnt, kall luft. Tror du vinner mkt om du försöker ändra andningen, andas genom näsan som jag sa redan i somras.. Men när din kondis blir lite bättre så kommer det kännas lättare o andas med tror jag:D
Bara säga till om du vill springa ihop!

Svar: Ja jag ska försöka ändra på den. Tänkte att om jag sticker ut på en kortare och långsammare runda idag och bara koncentrerar mig på att andas in genom näsan och ut genom munnen så ser jag hur det går.
Emmelina

2013-12-10 @ 07:59:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0