Mormor ❤️

Då var jag hemma från mitt mormor-besök. Igår var Johan (morbror), Louise och kusinen Teodor också där och vi fixade middag till oss allihopa och bara hade det trevligt. Mormor och hennes syster Marianne har börjat att kolla igenom lite av morfars alla saker. Man kan lugnt säga att han var lite av en samlare, det kunde ju vara att man behövde det till något. Och mormor är lite likadan och tycker inte riktigt om att slänga saker. Men när man hittar 20 klockor och 40 batterier och massa annat smått vill man bara slänga det. Och så är det i hela huset, men otroligt organiserat så man tänker inte på det förrän man börjar rota i lådor och sånt.
Men vi hade det mysigt igår och vi gick inte och lade oss förrän klockan var halv två, så kan det gå när man har det trevligt och det finns mycket vin! :)

Idag har jag och mamma bytat rum åt mormor, ändrat kontoret till sovrummet och tvärtom. Det tog 4 timmar.... Förstår ni så mycket saker hon har haha, och då blev vi inte ens helt färdiga. Har även hjälpt henne med massa småsaker som hon inte själv orkat ta tag i. Känns skönt att kunna hjälpa till, synd bara att vi bor så långt ifrån varandra. 

Imorgon är det dags för jobb 7-16 och så fortsätter det hel helgen. Så jag ska lämna min fina dotter hos mina föräldrar, och jag saknar henne redan! Skulle bara vilja vara hemma med henne och leka hela dagen. Den åldern hon är i nu är så otroligt rolig även om hon är väldigt bestämd och har sina trotsperioder. Hon pratar hela hela tiden och sjunger en massa. Leker doktor och "gör mat" dagarna i ända. Goa goa Nicole. 

Ha en fin helg allihopa!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0