Händelserikt!

Har haft ett par händelserika dagar nu det senaste! 

Onsdag: första praktikdagen på akuten i Trelleborg. Märkte rätt så snabbt hur mycket jag saknat det akuta. Jag är egentligen ingen äldreboende/hemtjänst människa. Tycker det är dödens tråkigt i längden att arbeta inom det området, men det betalar ju bättre än landstinget och ibland är det tyvärr det som fått gå före. Vi fick iaf göra en hel del. Satt pvk:er och tagit prover. Fick prova en intraosseös borr, som jag inte ens visste fanns men verkar himla praktiskt i akuta situationer! 

Torsdag: praktikdag 2 på akuten. Då fick jag verkligen göra mycket roligt. Gel med en jättetrevlig ssk och vi hade triagen så fick verkligen stuckit igår. När man inte gjort det på länge så kommer man ifrån hur det var man gjorde egentligen. Men som tur så kom det ändå tillbaka rätt snabbt igen och fick träffat massa olika patienter. Tummen upp för snabba patientrelationer! 
Efter praktiken tog jag bilen till skolan i Malmö för att välja praktiken till termin 4. Och jag är jättenöjd, fick det jag ville ha! 
Efter skolan så träffade jag Tove. Det var först bara meningen att vi skulle ta en kaffe men så skulle hon på visning på en lägenhet så jag följde med på den också. Och när vi hade varit på den så var vi rätt hungriga så då bjöd hon mig på köttbaren. Vi åt antagligen ett av de godaste köttbitarna jag någonsin ätit. Kan verkligen rekommenderas, men var förberedda på att få vänta ett tag på ett bord. Men det är det sååå värt. Men kan se att dem har börjat med att man kan boka bord nu också, så gör det! Eftersom Tove bor i Köpenhamn så slutade ju hennes tåg gå så hon fick följa med mig hem och sova istället. Vi satt uppe och pratade till kl 01-01.30 nånting innan jag kom på att "just det, jag ska ju upp om 4 timmar igen" haderajan! 

Så nu har jag iaf precis lämnat Tove på busstationen och Nicole på dagis, så nu ska jag plugga lite och lämna in den sketna reflektionsuppgiften som jag inte alls förstår. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0