Mugcake

Idag har jag provat nåt nytt till frukost. Såg ett recept i buffé tidningen på mugcake så det bestämde jag mig för att prova. Och det blev verkligen jättegott! Går att göra oändligt många olika också :) här kommer receptet på det som jag gjorde iaf!

Halv skivad banan
1 ägg
1 dl havregryn
1 msk kokos
1 tsk kanel
2 msk hackade nötter (jag hade mandlar)
Mixa allt detta så att det blev en smet. 
Riv ett halvt äpple och blanda i. Smörj en kopp med olja på insidan. Häll i smeten i koppen och in i mikron på max styrka i 1,5-2 min. Stjälp upp på en tallrik. Till det hade jag resten av den halva bananen och vanilj lättyoghurt men hade nog hellre haft keso till. 
Färdigt! 





Kommentarer
Karin

Jag har precis njutit av min, med kokos den här gången och tyckte det blev riktigt gott. Sen såg jag färgen på din och inser att jag inte hade i kanel. Haha det blev ju gott ändå men det går nog att förändra i all oändlighet :)

Svar: Haha ja kanelen gjordef ändå rätt mycket tyckte jag :) kokosen vet jag inte om jag smakade så mycket förstås :p har sett massa andra recept på nätet så ska prova fler nästa helg 😊
Emmelina

2014-01-19 @ 09:36:11
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0