Matvanor

Det här med bra matvanor är inte min starka sida, vilket säkert många av er redan vet. Det är inte alltid så att jag äter onyttiga saker men jag äter alldeles för få måltider om dagen vilket också sabbar mycket. Jag blir inte hungrig så ofta och det gör då att jag glömmer bort att äta. Det är har blivit bättre nu när jag har familj och barn som måste äta på bestämda tider osv. Förr i tiden när jag bodde själv kunde det gå flera dagar innan jag åt ett mål varm mat. Jag levde på mackor och mannagrynsgröt i princip och det åt jag mest för att jag visste att jag var ju tvungen att äta något. Så ja, detta brottas jag med hela tiden. Försöka tänka på att äta frukost, lunch och middag och helst några mellanmål också (även om det ytterst sällan händer). Det händer att jag blir hungrig men det är inte så ofta, jag märker det oftast först när jag blir lite snurrig och matt, men då har jag ändå inte hungerskänslor. Märklig kropp jag har. 

Ska jag nu hålla på att träna en massa inför halvmaran måste jag bli bättre på detta också, för att bli så bra som möjligt. Ska leta fram lite bra benträning jag kan göra hemma också. Nu för tiden är inte flåset så himla jobbigt när jag springer utan det är benen som blir trötta. Så dem behöver verkligen tränas upp också för att orka längre distanser. 

Idag ska vi på studiebesök på hospice och ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) som då vårdar människor i livets slutskede. Fina människor helt enkelt :) sen är det minsann dags för mig att säga hejdå till skolan för detta året. Har tre skoldagar kvar av denna terminen i mitten på januari sen kan jag kalla mig för halvsjuksköterska. Målet närmar sig! Och som jag längtar. Detta är utan tvekan det jobbigaste och svåraste jag gjort någonsin, och jag kommer vara sjukt mallig när jag är färdig. Så alla mina nära och kära kan ställa in sig på att jag kommer vara rätt störig där i ett par dagar iaf :D 

Ha en fin dag allihopa!


Kommentarer
Karin

Jag önskar jag lite mer var sådär. En annan är nästan sugen/ hungrig konstant.
Jag hoppas du får till bättre rutiner så du får i dig rätt energi för att kunna träna för halvmaran. Mackor ger ju inte så mycket bra men det är iaf bättre än inget!

Svar: Haha ja det gör ju inte så mycket att inte vara hungrig sålänge man inte ska träna för något :p eller träna överhuvudtaget. Du får ge mig lite hungerskänslor så får du lite mättnadskänslor av mig :)
Emmelina

2013-12-19 @ 13:02:40
URL: http://karinsnyaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmelinasnyakondition

En blogg om min nyvunna kärlek för löpning och allt annat stressigt och roligt som pågår i mitt liv.

RSS 2.0